Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Skjut på det

Av Olof Södergård - 3 maj 2009 23:39

Varför skriver jag alltid så sent...


Seg, loj och omotiverad är bra beskrivande ord om mig idag. När jag inte längre orkade sitta framför datorn satte jag på mig lycrakläderna och gav mig ut, sent om sider. Inget långt, men kort och ganska hårt. Lite snurr på Ön innan Epilogen kördes på 8.49 (med en fet traktor som blockade vägen efter vändpunkten som endast körde i ~35). Därefter ett set med Armstrongintervaller (full patte i 90s, 60s, 45s, 30s) som gjorde att det sved ordentligt i benen. Bände mig sedan uppför den monstruöst branta backen vid Askrikevägens busshållplats. Var fasen tvungen att praktiskt taget ligga med överkroppen på styret för att inte åka bakåt. Blev sedan en backe till, den man springer utför på Lidingöloppet precis innan 20km-skylten vid Grönsta, stört mycket brant den med. Bra skit. Toppnoteringen för pulsen idag var 178.


Ner till hallen direkt efter och jada jada jada...jag gick hem igen.


Appropå Armstrong. Fasen vad fräck han är. Lägger titt som tätt upp bilder från sin vardag samt träning och även korta filmklipp. Här är ett från den nyss avslutade Tour of the Gila i teambussen innan en etapp. Han är som en liten seriefigur. Spana in när han berättar om dagens "buffé", Chris Horners förkärlek till Snickers och Cola samt Levi's "girly bars". Hilarious.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards