Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Olof Södergård - 22 maj 2009 23:21

Ni som bor i trakterna kring huvudstaden vet att det regnade idag. Vad gör inte Alf när det regnar? Jo just det, cyklar. Mesigt eller ej, men jag ogillar starkt att frysa samt bli nerskitad när jag istället kan undvika det. Det är i dessa lägen jag önskar att jag hade en alldeles egen testcykel (en 839a är en våt dröm) permanent uppställd och alltid redo att köra på utan krusiduller. Skulle underlätta i vardagen. Detta låter som ett tämligen klassiskt I-landsproblem, men men.


Istället för att cykla kollade jag på cykel. Girot såklart. Spurtetapp idag och målgång uppför imorgon. Mucho intresante. Fördrev även dagen med att gå och klippa av mig den begynnande lejonmanen. Har inte friserat mig sedan oktober så det var allt på sin plats. Skönt inför sommaren med en kortare samt mer lätthanterlig kalufs.


Alf version 2.0 i ett ansträngt försök att se lite putslustig ut.  


Ett besök i hallen blev det så även denna kväll för rehab + annan styrka. Den värsta övningen är nog Hitlerhunden-Remix. Brutalt överjävlig. Svårt att beskriva med ord. Ganska tomt där nere i hallen. De flesta av löpfriidrottarna är väl iofs i staden där solen alltid skiner aka Karlstad för helgens Stafett-SM. Får se om Bambi och hennes Lidingö kan ta hem någon seger. Bör inte vara omöjligt med tanke på att hon är kittad med nya spajks. Ett par äckligt lätta Nike Zoom Victory som väger runt 100g i storlek US-9. Tänk då vad de väger (eller inte väger) i storlek US-5(!).   

Ovido - Quiz & Flashcards