Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Olof Södergård - 8 maj 2009 23:40

Unnade mig en dag med vila från flåsaktiviteter. Kan nog vara bra att göra det då och då. Dock så var det inte helt frivilligt då jag helt enkelt inte fick utrymme för det under dagen. Visst, man kan givetvis alltid klämma in något, men känns dumt att forcera in ett träningspass också. Ibland kan det själpa mer än hjälpa.


Efter att ha delat ut x-antal nr-lappar till personer som skall förflytta sig runt Kungsholmen imorgon, begav jag mig hemåt för ett styrkepass. Man måste ju iaf göra något sorts fysiskt arbete varje dag för att undslippa välfärdssjukdomar. Sammanstrålade med Bambi och det blev rehabstyrkan + extra mage och bål. Mest snack och lite verkstad. Lite sådär lagom lökigt.


Imorgon ska jag åka iväg till Uppsala och bevittna Scandinavian Race eller "Skandis" som det heter i folkmun. Det är en cykeltävling för er oinvigda som inte visste det. Ska hjälpa Vallentuna Cycling Team (nytt internationaliserat namn) med langning och dylikt (OBS! ej dopning alltså). Alltid intresant att stå och hålla ut en liten flaska i handen samtidigt som dryga 100 cyklister åker mot en i cirka 40blås. Spännande, fartfyllt och farligt.  


Av Olof Södergård - 8 maj 2009 00:17

Hade just skrivit ett lååångt inlägg, men vad händer? Jo, explorer hänger sig naturligtvis.


Kort sammanfattning med betoning på kort.


  • Föreläsning
  • Ärtsoppa och pannkaka
  • Cykling 4h
  • Äckligt mkt motvind
  • Toppade farten till 71
  • Nära till bonken
  • Restaurangbesök
  • Dubbla varmrätter
  • Trött
  • Måste rehaba innan läggdags

Över och ut

Ovido - Quiz & Flashcards