Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Olof Södergård - 4 maj 2009 23:06

Regelbunden skola igen. Kul.


Okej, idag så har det cyklats testcykel. Jag och Flås lyckades hitta en öppning bland alla folkhälsonissar som upptog plats. Var lite velig om vad jag skulle köra då jag hade kännt mig muskulärt trött i quadsen under dagen. Trodde att jag hade bajsben, men de visade sig vara bajsbra. Konstigt det där. Kändes hur lätt som helst. Bara att trampa och slänga på mer och mer watt utan att trötthet uppnåddes. Blev ju inte ett superlångt pass, men väl god ansträngning och belastning.


Pass: 4x8'/2'


Belastning: (cirkus) 316-322w, 326-329w, 332-342w, 357-360w


Puls: 153/161, 157/165, 163/171, 170/176


Märkligt att jag har lyckats anpassa mig så pass snabbt till cyklingen ändå. HAr ju inte kört strukturerat särskilt länge. I höstas, när jag alternativtränade cykel efter löpsäsongen, körde jag 10x3min på 250w och var helt rökt. Flåset var det ju inget fel på då utan det är nog benmusklerna som genomgått den största förändringen. Borta är fågelbenen och kommna är nu någonting mer svulstigt. Undrar hur många watt man kan trycka om man får trampa testcykel ett år till + biffning för låren...hmmm? Kanske måste tävla någon gång också. Flås säger Tempo-SM, jag säger vi får se.

Ovido - Quiz & Flashcards