Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Även Sverige ligger i rymden, det är allmänt känt...

Av Olof Södergård - 16 februari 2009 23:53

Vad som hänt idag av vikt:


- Jobbintervju


- Pluggning/fika med G-(minus)gruppen


- Testcyklat


Ser ganska så produktivt ut på pappret, men känns mest som en massa bortkastad tid. Måste nog ta och plugga lite mer. Är dock äckligt omotiverad för tillfället. Nästa vår skall jag banne mig lägga böckerna på hyllan och fokusera på viktigare saker här i livet - träning.


Hur som haver så genomfördes det ett ganska så skapligt testcykelpass framåt eftermiddagen. Fick lite sällskap av Bambi på en cykel bredvid, samt Flås som kikade in och kollade pendeln.


Pass: 4x10'/2' + 2x5'/1'


Watt (cirkus): 1a 300-306w, 2a 300-316w, 3e 310-319w, 4e 313-325w + 1a och 2a 320-332w


Puls: 152/159, 155/162, 158/166, 163/170, 163/170, 165/171


Pendeln vandrade uppåt under intervallerna så det är svårt att säga exakt vad den låg på i snitt, men lägre än angivet tal var det iaf inte. Börjar bli tjatigt, men återigen en god känsla på cykeln. Kan fortsätta trycka även fast jag börjar bli aningens trött. Fick nu in hela 50' god kvalité på detta pass. Trevligt att se att man utvecklas hela tiden. Man kanske skulle riva av något tempolopp framåt våren/sommaren, om nu detta håller i sig.


Imorgon skall vi åka skidor (utför) med skolan i Flottsbro. Jag är helt värdelös på att åka skidor. Kan bli intressant helt klart. Vi skall dessutom eu få testa på dessa makapärer som ses här på bilden nedan. En så kallad Sit-ski, för personer med funktionsnedsättning/-hinder. Tanken är att vi skall styra den bakifrån mha en sele. Stackars barn som får mig bakom ratten säger jag bara.

 
 
Ingen bild

bibbo

17 februari 2009 11:15

fan vilken lekskola det verkar vara på GIH eller vad det heter =) borde kunna gå examinera på långt under halva tiden om man inte fjanta sig så mycket.

 
SuperS

SuperS

17 februari 2009 16:44

Jobbintervju? Jasså gick det bra? . FedExa muffinsen..ja tack! Omedelbart. Ingen träningsdagbok..haha du ska vara glad att jag springer. harkel...går ibland. hehe

http://supersilva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

17 februari 2009 22:24

bibbo: Yes it is! Precis min tanke också att det skulle gå att effektivisera verksamheten en ganska så stor smula. Det borde vara max 3år..

SuperS: Helg- och sommarjobb. Det gick superbt, aka I got it! ..Den skickas 'over night'. Bör anlända imorgon bitti. Choklad va?

Vore ju en intressant twist på bloggen helt klart, hehe. Springning en gång i veckan är bättre än ingen gång i veckan...el gå för den delen. Haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards