Alla inlägg den 15 september 2009

Av Olof Södergård - 15 september 2009 23:48

Solen sken, himlen var blå och fåglarna kvittrade, men inte fan var det varmt. Det såg ut att vara 25+ och högsommar när jag klev upp. Dock var verkligheten en annan. Kom ut runt 0930 och då visade termometern nästan 11 grader. Cyklade idag alltså. Startade med armvärmare, knävärmare och väst. Skalade av mig knäisarna efter en dryg timme, armvärmarna efter fyra timmar och västen tog jag aldrig av mig. Burrrrrrrrrrrrrrr. Hösten tycks vara här och det är inget att gör något åt. Huvudsaken var att det inte regnade i alla fall + att det var relativt vindstilla. Det får man vara tacksam för.


Well, åter till passet. Cyklade endast med mig själv då jag kände mig rätt seg i kroppen sedan gårdagen. Man vill ju inte cykla med någon annan när man har bajsben. Träningsvärk i nästintill hela kroppen efter roddaset och styrkan. Till följd av detta blev det endast distansfart. Rätt gött att glida runt faktiskt. Stannade till vid Statoil i Göttröra och köpte en bulle, nybakad. Den + en gel var det som åts i matväg under passet. Rätt lagom med den farten. Fick till en väldans trevlig runda och slapp skarva när jag kom tillbaka till ön. All in all 5h03min, puls 121/157. Sparade mig sedan till middagen på bosörestaurangen där det bjöds på kladdkaka till efterrätt. Satt som ett smäck.


Förresten. En jäkligt irriterande grej under cyklingen var att det flög omkring en satans massa spindelväv (eller dylikt) och fastnade i fejjan. Väldans märkligt. Har inte varit med om det tidigare. Är det månne några nya flygspindlar som härjar i roslagen?

Ovido - Quiz & Flashcards