Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

I'm so sad to say, you're nice and all, but you're to tall

Av Olof Södergård - 9 mars 2009 23:03

Idag testade jag åter lyckan på en av LTIVs kära testcyklar. Hade idag sällskap av Dunberg på en cykel bredvid samt Flås (som var pendelansvarig). Dagens eskapader bestod utav (till att börja med) att cykla på 400w så länge som möjligt. Det lät jävligt jobbigt redan innan och var ännu jobbigare. Värmde iaf upp ordentligt med bla en 3min på 300w och en 1min på 330-350w. Sedan pang på. Orkade dra runt pedalerna i 100rpm i ganska så prick 4min30sek. Mina veka ben pallar inte att köra på dessa nivåer allt för länge, men bättre ska det bli. Nu har jag någonting att utgå ifrån iaf. Betänk också att dessa Monarkwatt på ingalunda sätt är några glädjewatt, utan det motsatta.


Well, efter några minuters lätt trampande fortsatte passet med 3x3'/3'. De första två på 350-356w och sista på 370-398w. Flås vred upp kp:n till 3.6 på sista utan min vetskap, och då låg jag på dryga 105rpm. Tyckte att den kändes en anings tyngre än de föregående, men det man inte vet tar man ingen skada av. En lång nedrull på 20min följde sedan för att skölja bort det mesta av slaggen ur benen. Ett helt okej träningspass.


Fram till på torsdag kommer jag att ha en hel del skolarbete att göra, och träningen kommer bli lite omstrukturerad mot den ursprungliga planen. Får se vad som hinns med imorrn, men ett löppass måste det nog bli i någon form.


Såg på ett Seinfeld-avsnitt i aftonen och George fällde ett av sina många visdomsord. Jerry frågar George om råd om hur man ljuger på bästa sätt då han är något av en expert på området. Han säger kort och gott så här:


-It's not a lie if you believe in it.

 
 
SuperS

SuperS

11 mars 2009 21:23

Hur går det för dig, kan man kalla dig min personliga tränare än:) Lite frånvarande kanske..ditt 8-pack kommer vara ett minne blott snart..vänta så ska du se:)

Haha ät du dina ben&jerry's:)

http://supersilva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

12 mars 2009 02:10

SuperSilv(i)a: Framåt går det, om än lite sakta. Yes jag är din PT. Visste inte att jag hade närvaroplikt?

Haha, ja just nu är det iaf inte ett renodlat 8-pac, men vänta du bara. Om 1 månad eller så då jäklar är det banne mig ett 10-pac!

Du är bara avundsjuk på att jag får äta Ben&Jerry's ;P Mmmm...Cookie Dough

 
Ingen bild

SuperS

12 mars 2009 20:43

Shut Up och närvara!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards