Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Olof Södergård - 13 mars 2009 23:10

Sitter nu i fåtöljen framför datorn lagomt komig efter en härlig dag i träningens tecken. Tänk vad man kan göra när man plötsligt har lite mer tid till övers. Inledde med en kort morgonjogg i det växlande molnskenet på 23min. Kände av lite i höften och kortade därför av. Ska komma ihåg att inte springa dagen efter kvalité. Trötta muskler. Sedan begav jag mig in till mitt andra hem, GIH, och äntrade labbet. Lämpligt nog hade Flås precis kört testcykel och jag behövde således ej plocka fram alla attiraljer. Praktiskt. Testcykel idag igen alltså.


Pass: Tröskelintervaller, 5x9'/1'


Belastning: 300-306w


Snitt-/maxpuls: 150/157, 154/159, 157/162, 161/165, 163/167


Ett litet nytt pass som jag inte kört förut. Det roliga i passet ligger i den något korta vilan på 1min. Upplevde en stor skillnad mot 2min. Dock så går det ändå att genomföra om än aningens jobbigare. Den där minuten är ändå väldigt hjälpfull. Kände mig ganska muskulärt sliten från de senaste dagarna och den sista intervallen var tuff men hanterlig. Bra att få stressa systemet ordentligt. Det värsta med detta pass var annars den monstruösa träsmaken i röven. Fick ändra position stup i kvarten för att belasta olika delar. Mindre kul, men då fick jag ju iaf något att tänka på.


Stack sedan direkt efter ned till gymmet och körde rehab/styrka/stretch i en dryg timme eller så. Har inte hunnit med det tidigare i veckan och det har kännts av. Ajabaja. Stötte på Floppis och Bambi där nere också. Bambi skulle köra den beryktade "Cirkel 2". Jag skyndade mig då ut därifrån för att slippa genomlida det jag med. Känner mig nu riktigt mör och fin i kroppen och knoppen så som man bara kan göra efter att man har tränat lite hårdare. Ahhh...



Ovido - Quiz & Flashcards