Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Olof Södergård - 12 mars 2009 23:40

Wow


Sen kväll igår med uppesittande för att göra en massa shitty skolarbete ledde till att denna dag blev jobbig. Ingen träning på förmiddagen, och när jag kom hem däckade jag framför TV:n (skidsprint samt Tirreno-Adriatico). Sov nog en dryg halvtimme eller så innan jag tog tag i mig själv. Lyckades på något vänster få på mig löparutstyrseln och bege mig ut på en uppjogg som ledde till hallen. Förstår fortfarande inte hur det gick till. Motivationen var inte på topp för att slakta intervaller vid 8 på kvällen så det blev ett hanterbart pass. 10x400m/200m joggvila. Löpformen är inte den bästa för tillfället och benen var aningens tunga sedan gårdagen = inget pass som kommer gå till historieböckerna. Rundade av med stretch och pyttelite styrka. Sedan stängde fabriken.


Har under en tid nu stört mig väldigt mycket på bilister som inte stannar vid obevakade övergångsställen. Helt jävla livsfarligt. Står numera och stirrar både en och tio gånger innan jag vågar gå över. Var en "incident" härom dagen då jag och Flås skulle gå hem från Rudboda Torg. Där finns det ett riktigt farligt övergångsställe där bilarna sällan saktar ned, och vi är därför extra uppmärksamma där. Gör som brukligt och står still och spanar efter bilar, tar några steg ut och då kommer en bil i hög fart som får stanna tvärt. Vi gestikulerar lite lätt att denne bör sänka farten och försöker som vanligt att söka ögonkontakt med föraren. Noterar även att det sitter ett litet barn på passagerarsidan. När då vi har gått över vägen rivstartar bilisten hängandes på tutan SAMT pekandes ett fett långfinger åt oss. Gaahh! J*vla idiot! Hur fan tänker manniskan? Det är i sådana lägen man ska ha en racer till hands för att cykla ifatt bilen och sparka av backspegeln.


Sammanfattning: Bilister som åker för fort över obevakade övergångsställen ligger högst upp på min hatlista just nu, och den är lång kan jag meddela. Ska ta och förklara mitt förakt mot MTV ("Music" Television) vid ett annat tillfälle.


En av de bästa karaktärerna någonsin i TV-historien:

Av Olof Södergård - 12 mars 2009 01:13

Blaha blaha


Igår blev det endast en kort och lätt löptur på 43min i snön. Varför har snön återvänt? Var ju hoppfull om att det skulle bli barmark snart. Nu kommer det istället att vara snöslaskshelvete.


Idag så lyckades jag faktiskt klämma in två pass. Ett kort rullpass på trainern innan frukost på 30min till att börja med. Sedan på eftermiddagen var det premiär för styrkeintervallertestcykeln. Vred upp pendeln till 6kp och trampade i 47-50kadens. You do the math på hur många watt det blir. Inte alltför svårt att räkna ut. Höll på så i 4x10'/3'. Ett riktigt bra sätt att träna in den där specifika cykelstyrkan. Benen får arbeta otroligt mycket och ett bra rundtramp tränas in. Då det var första gången med dessa så fläskade jag inte på alltför mycket. Det påfrestar ju en hel del på senor och muskelfästen. Jäkligt skum känsla efteråt på nedrullen då det var satans svårt at få upp kadensen igen. 100rpm kändes snarare som 200rpm. Märkligt. Bra skit iaf och jag kände mig stark. Spagettilår till imorgon.


Nu sova och sedan en heldag i skolan för att förhoppningsvis stålsätta sig och springa intervaller på kvällen. Wii...


Muntrar upp mig själv med lite Svullo-nostalgi. Här snackar vi Rough cooking:

Ovido - Quiz & Flashcards