Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Jag skulle gärna gå och hålla och ha sönder hennes hand

Av Olof Södergård - 8 mars 2009 23:46

Då det var söndag idag brukar det vara likställt med långpassdag. Så även idag. Var faktiskt ute och sprang i hela 54min(!!). Det har jag inte gjort sedan november. En lugn och fin tur först på cykelvägar ut mot Fågelöudde, för att därifrån ge mig rätt in i spenaten (skogen alltså) och hem till Bosön igen. Det är bara asfalt och obanat som går att springa på just nu. I spåren är det en endast en lång och knögglig isbana. En riktigt njutbar runda må jag säga. Pulsen har även den kommit tillbaka på låga nivåer. Dagens snitt blev 123 och max 139.


Gjorde en omgång rehab/styrka/stretch på kvällskvisten i hallen också. Viktigt med kontinuiteten om man vill att det ska ha någon effekt.


Imorgon går startskottet för en uppsnäppning av kosten. Har varit ganska så dåligt ända sedan 1500m-loppet, men nu blir det andra bullar. Det mesta sitter i huvudet och resten består mestadels av råris och tonfisk. Satte en fin punkt för denna lättjans period med att förtära en Ben&Jerry's. Smaken för dagen var en ny bekantskap i form av "Vanilla toffe crunch". Ingen riktig höjdare. Var för mycket vaniljglass. Kändes som att det saknades någonting, tex swirls av kolasås. Jaja, man måste ju testa alla.

 
 
Ingen bild

swyzak

9 mars 2009 19:08

No more B & J?

 
Ingen bild

Alf

9 mars 2009 23:56

Not for a while as it seems. Kommer bli fruktansvärt svårt att hålla sig borta från BJ's. Det är ju en av de himmelska drogerna

 
swyzak

swyzak

10 mars 2009 12:09

Inget av den mest himmelska av alla drogerna (cola that is) heller?

http://swyzak.bloggagratis.se

 
SuperS

SuperS

11 mars 2009 21:22

Ååh jag har tröttna på fasta, jag vill ha glass, muffins å allt som innhåller mjölk tack! Sluta berätta om dina smakupplevelser. Tumme upp eller ner räcker!

:)

http://supersilva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

12 mars 2009 02:00

Swayze: Nope. Inte så ens det Svarta Guldet. Hårda bud i Mellerud så här års.

SuperS: BARA en månad kvar nu, hehehe. Jag skall från och med nu bli än mer utförlig i alla de smaksensationer som jag stöter på. Bra för ditt psyke XD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards