Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Tidsbrist i rubrikskrivande

Av Olof Södergård - 7 mars 2009 18:28

Igår stack jag ut på en morgonlöprunda runt valda delar av ön. Sprang ut till Södergarn bland annat och dess badbrygga. Riktigt najs. Var ute i ~38min. Lugnt och fint.


Hoppade sedan upp på testcykeln frmåt eftermiddagen för ett kortare pass. Blev 10'/2' + 2x5'/1' @ 300-306w. Ville inte köra för mycket då det skulle cyklas även dagen efter.


Idag då. Premiär för mig på att cykla inomhus, på löparbanan. Fick hänga på Vallentuna med flera. Var rätt nervös innan då det är ett lite speciellt cykelsätt. Tog det lugnare på de två inledande intervallerna och försökte hitta känslan för hur hårt man kunde gå i kurvorna. Blir ju en del kurvor. Gick väl sedan ganska skapligt mot slutet- Fick slita med att täppa lite luckor och så, men annars var det en positiv upplevelse. 6x8'/2' kan man väl säga. Segt för benen med mina rookieingångdrag. Totalt cirka 1h50min tror jag. Med en anings mer teknikträning ska det nog gå att trycka på rätt så bra.


Btw - Lövkvist imponerar med sin seger i Eroica. F*ing cool!


 

Så här ser det ut när man cyklar inomhus. Det är tight så det gäller att hålla fokus när tröttheten smyger sig på. (Bilden är från förra året när Flås med flera körde.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards