Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Cracked up, stacked up, 22, psycho for sex and glue

Av Olof Södergård - 9 februari 2009 21:00

Man skall inte bita i det sura äpplet för länge, och därför har jag redan förträngt gårdagens...vad det nu var. Eftersom att det var så länge sedan jag hade nöjet att cykla så bestämde jag mig för att belöna mig själv med det idag. Flås agerade partner in crime då vi satt i vårt hörn på LTIV. Även Herr Mp3spelare fick vara med under intervallerna då det är svårt att föra en vettig konversation utan att ständigt flämta som en gris.


Stats:


4x10'/2' (första vilan endast 1'37'')


Watt - 1a 300-306w, 2a 306-316w, 3e 319-322w, 4e 325-342w


Puls - 150/157, 155/162, 159/165, 164/171


Gick faktiskt mycket bra. God känsla återigen. Progressiv ökning av belastningen då pendeln vandrade uppåt under intervallernas gång. Verkar för tillfället vara bättre på cykel än löpning. Flås vill att jag skall testa på en ny karriär. Jag är mer tveksam. Vi får se. Någon mindre duathlontävling kan möjligtvis övervägas att köra.

 
 
SuperSilva

SuperSilva

10 februari 2009 21:48

Ville bara säga God Damn..ge mig lite ork och styrka kanske jag hade kunnat springa fem minuter imorgon. Gillar din blogg.


//S

http://supersilva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

11 februari 2009 00:37

Tack du! Haha, fem minuter bör du nog klara av utan extra tillskott av ork och styrka.

 
Ingen bild

Erik

11 februari 2009 09:46

Fina W-värden! Kul tanke med Duatlon, kanske kan få på dig en Väsbydräkt? du har ju schyssta pecs så jag ska nog övertala dig att börja simma och satsa på triathlon framöver.

 
Ingen bild

Filip

11 februari 2009 15:21

Ärligt talat riktigt coola wattvärden. Rimlig puls också. Kom igen och satsa på duathlon nu då.

 
SuperS

SuperS

11 februari 2009 18:54

Haha du anar inte..jag tar sparkcykeln från sovrummet till köket..skulle du klassa det som lat och dålig kondis?? oohh yesss.

http://supersilva.bloggagratis,se

 
Ingen bild

Alf

11 februari 2009 22:05

Erik: Jo, det börjar ta sig lite på den fronten nu. Väsby eyy. Hur mkt pengar får jag? Hehe. Nä, men möjligt dock inte troligt med triathlon, trots mina väl utvecklade pecs.

Btw- träningsläger Gotland på påsken aka foodcamp?

Spenatpappa: Många som har sagt att det är bra w-värden nu. Alltid kul med en till. Stärker egot. JA! Jag ska väl iaf testa en tävling då.

SuperS: Hmm, ja du faller nog in under den kategorin isf. Hur många ggr förflyttar du dig mellan kök och sovrum? Kan ju bli en ansenlig mängd under en dag och således en liiiiten smula motion. Hehe.

 
SuperS

SuperS

12 februari 2009 00:40

jag förflyttar mig dit en gång om dagen det är efter jobbet då det är dags och äta..haha så jag kan knappast kalla det kondition..men jag hade gått ut och sprungit idag om det inte hade snöat så förbaskat mycket:P SANT:)

http://supersilva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

12 februari 2009 21:44

SuperS: På så vis. Testa att krypa/kräla den sträckan istället. Man bör ligga på en högre syreförbrukning då, men kan iofs uppfattas som ett något retarderat beteende, hehee.

Snön är din vän. Embrace it! Eller gör som jag och gå in till din egna personliga friidrottshall och riv av några varv. Garanterat halkfritt! XD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards