Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Du är min hjälte för du vågar vara rak

Av Olof Södergård - 12 februari 2009 22:54

Ujuj. En satans massa skolarbete som tar upp en satans massa tid, och ork. Blev därför endast lite fjantträningtestcykeln vid 5-snåret. Hade planerat ett aningens kortare pass med endast 30' kvalité, men då benen kändes allt annat än roliga blev så enbart 20'10'-5'-5'/2' @300w. Knappt värt att skriva om. Har ju för avsikt att tävla på lördag (1500m), och vill helst ha lite bättre ben än förra veckan.


Jag tycker att det är svårare att genomföra ett sådant pass som idag än ett längre. Det brukar ju först bli lite kämpigt på de sista intervallerna, men här börjar man ju med de sista = jobbigt från början. Iaf så inbillar jag mig det. Kollar dessutom på klockan för jämnan och undrar när skiten är slut. På de längre passen vet jag att det kommer ta ett bra tag innan det blir några roliga siffror, så då bryr jag mig ej om att kolla så ofta. Weird. Skall bara köra långa jävliga pass framöver. No more Mr Niceguy.


Hade idag ännu en/ett föreläsning/seminarium inom kursen 'Ledarskap och Skolans organisation'. Det är en hel del diskussioner i storforum som äger rum, och jag (med några andra) blir alltid lika chockad(e) över vad vissa valda delar av klassen tycker och tänker. Inte alltid sunda och hälsosamma värderingar där inte. Lätt skrämmande faktiskt. Jag, Flås och Greven har diskuterat dessa personers vara och icke vara i rollen som blivande lärare. En sak är säker, vi skulle inte vilja att våra (ev.) framtida barn hade dessa som lärare. Det skulle inte Ni heller vilja. Garanterat. 


Btw - Min nya favoritgrönsak är numera broccoli. En given vän i matlådan framöver. Ville bara säga det.



 



 
 
Ingen bild

SuperS

13 februari 2009 00:12

Man möter alltid idioter som säger ngt utan att tänka sig för..att dessa ska bli lärare vill jag helst utesluta när man läser din reaktion:/

Fixa en styrelse nu och kasta ut dem:)

 
Ingen bild

Alf

13 februari 2009 12:03

Sad but true ja. Vi i motståndsrörelsen arbetar på en lösning om någon form av uteslutning av vederbörande personer. Framsteg väntas inom kort, hehehe.

Fasen vad fräckt med en Spidermanpulka! Måste varit extremt svårt att motstå frestelsen XD. Jag skulle nog helst vilja ha en Turtlespulka. Så 90-tal.

 
Ingen bild

SuperS

14 februari 2009 00:00

Alf, du är sååå 90's ..det är 2000talet nu spiderman rules:) Fast jag föredrar hellre catwomen, men det finns devärre inte:(

Bygger en egen genast...ska jag skicka din på posten?

 
Ingen bild

Alf

14 februari 2009 01:01

Jupp, så blir det när merparten av ens liv har spenderats där. Härliga tider...delvis.

Catwoman säger du. Skulle nog bli ganska ball. En helsvart skapelse i lack och läder. Inte något för de allra minsta barnen kanske, haha.

Skicka den som rekommenderad post, och grön skall den vara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards