Oki. Här it är. Kan vara lite svårt att se exakt hur banan går, men den är ej så svår. Tom en triathlon kan varken åka fel eller hävda att den är teknisk. Banan går längs Elfviksvägen. Starten är lokaliserad en bit efter avtagsvägen till vänster ner mot Södergarn. Det är en nybyggd liten parkeringsplats i direkt anslutning på höger sida samt en start-/mållinje iform av en skiftning i asfalten. Sedan är det bara att följa huvudled fram till den naturliga vändpunkten iform av en bussvändplats (där gäller det att ha flyt så att det inte står en bussjävel på tomgång när man bombar i 50), och därefter tillbaka samma väg. Första halvan brukar bjuda på medvind samt tämligen lättåkt terräng. Andra halvan blir då (lätt uträknat) aningens tyngre. Målrakan går svagt uppför.
Om ni kör får ni delge om ni använde er av någon sorts tempoutrustning. Rätt ska vara rätt.
Mkt nöje!
floppis
19 augusti 2009 10:25
Alf: Vändpunkt=teknisk bana (den allvetande)
laser
19 augusti 2009 12:32
Men det är en görsnäll vändpunkt. Alltså ingen vägkon uppställd på 1,5m bred väg utan en fet vändzon avsedd för sl-buss. Tom en triathlon borde klara av det.
Alf
19 augusti 2009 20:04
Kommer säkerligen få höra rapporter om att några nissar i topp och badbrallor har vurpat. Bara en tidsfråga
Filip
19 augusti 2009 21:14
Tack Alf, ska testa detta när coach tillåter. Inväntar goda vindförhållande dessutom. BajsBjörn kanske vill hänga med och sparra?
Alf
19 augusti 2009 23:40
Gött. Vinden är som bäst på kvällskvisten. Dunberg har fö det inofficiella rekordet - ca. 8:07, på tempohoj. Något att bita i.
David
20 augusti 2009 15:16
Det där är väl inte den klassiska Epilogtävlingsbanan? Den hade när jag körde den sist starten på ett annat ställe. Målet verkar dock stämma... (ska även se vad jag har för rekordtid... när du kört rätt bana)
laser
20 augusti 2009 16:01
David: Det stämmer att det inte är originalet av Epilogen utan ca 2/3 av den klassiska tävlingen. Men numera används dock det gamla namnet för att beskriva denna sträcka. Säg inget till Wille.
David
20 augusti 2009 17:04
Laser: Ok.. Kollade gamla resulatlistror, 12 min verkar vara någon form av skamgräns på Originalsträckningen.
Uppmanar Langningsraggaren att testa, iofs fusk att ha halvtempohoj...
Alf
20 augusti 2009 23:36
@Mr Fernet- har bara läst och hört gamla historier samt skrönor om originalsträckningen. får väl lov att ta och testa den vid lämpligt tillfälle. ang hojen; man måste ju vara taktisk i sitt val av ny cykel, hehe
Superspurtaren
25 augusti 2009 21:15
En sak du glömde farbror olaf! Asfalten skiftar färg/beläggning precis efter parkeringsfickan/sandlådan för snöröjning vilket blir en perfekt start/mållinje. Räknat därifrån och med vändpunkt runt bussvändningen har jag nog haft 8.19 på linjehoj dock aldrig gjort en maxkörning, bara på syratröskel. Mycket går att tjäna i vändning och smarta linjer genom kurvor dock aldrig över mittlinjen=fusk! Good luck alla som kör.
Alf
26 augusti 2009 00:12
Lilla Linus det var ju det jag skrev :) "[...] en start-/mållinje iform av en skiftning i asfalten." Är en skylt precis där också som varnar för rådjur (tror jag).
Med dina jäkla monsterlår borde du kunna trycka den banan rätt bra, men 8.19 ska jag fasen ta. Dags att börja toppa sig!
Superspurtaren
29 augusti 2009 22:06
Du har redigerat inlägget i efterhand!!! Minns ej att jag läste nått om någon skiftning i asfalten första gången, försök inte lura mig gosse.... ;)
"stålmannen" Dunberg
21 september 2009 20:50
korrigering av tid: 8:03,5 är tiden för mig på tempohoj, men detta var ju 23 apr. Dags att sätta ny tid under 8 min.
Notis: Körde på stålracer ikväll på 8:38,5, skippade yllekläderna dock.