Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Epilogen

Av Olof Södergård - 18 augusti 2009 21:49



Oki. Här it är. Kan vara lite svårt att se exakt hur banan går, men den är ej så svår. Tom en triathlon kan varken åka fel eller hävda att den är teknisk. Banan går längs Elfviksvägen. Starten är lokaliserad en bit efter avtagsvägen till vänster ner mot Södergarn. Det är en nybyggd liten parkeringsplats i direkt anslutning på höger sida samt en start-/mållinje iform av en skiftning i asfalten. Sedan är det bara att följa huvudled fram till den naturliga vändpunkten iform av en bussvändplats (där gäller det att ha flyt så att det inte står en bussjävel på tomgång när man bombar i 50), och därefter tillbaka samma väg. Första halvan brukar bjuda på medvind samt tämligen lättåkt terräng. Andra halvan blir då (lätt uträknat) aningens tyngre. Målrakan går svagt uppför.


Om ni kör får ni delge om ni använde er av någon sorts tempoutrustning. Rätt ska vara rätt.


Mkt nöje!








 
 
Ingen bild

floppis

19 augusti 2009 10:25

Alf: Vändpunkt=teknisk bana (den allvetande)

 
Ingen bild

laser

19 augusti 2009 12:32

Men det är en görsnäll vändpunkt. Alltså ingen vägkon uppställd på 1,5m bred väg utan en fet vändzon avsedd för sl-buss. Tom en triathlon borde klara av det.

 
Ingen bild

Alf

19 augusti 2009 20:04

Kommer säkerligen få höra rapporter om att några nissar i topp och badbrallor har vurpat. Bara en tidsfråga

 
Ingen bild

Filip

19 augusti 2009 21:14

Tack Alf, ska testa detta när coach tillåter. Inväntar goda vindförhållande dessutom. BajsBjörn kanske vill hänga med och sparra?

 
Ingen bild

Alf

19 augusti 2009 23:40

Gött. Vinden är som bäst på kvällskvisten. Dunberg har fö det inofficiella rekordet - ca. 8:07, på tempohoj. Något att bita i.

 
Ingen bild

David

20 augusti 2009 15:16

Det där är väl inte den klassiska Epilogtävlingsbanan? Den hade när jag körde den sist starten på ett annat ställe. Målet verkar dock stämma... (ska även se vad jag har för rekordtid... när du kört rätt bana)

 
Ingen bild

laser

20 augusti 2009 16:01

David: Det stämmer att det inte är originalet av Epilogen utan ca 2/3 av den klassiska tävlingen. Men numera används dock det gamla namnet för att beskriva denna sträcka. Säg inget till Wille.

 
Ingen bild

David

20 augusti 2009 17:04

Laser: Ok.. Kollade gamla resulatlistror, 12 min verkar vara någon form av skamgräns på Originalsträckningen.
Uppmanar Langningsraggaren att testa, iofs fusk att ha halvtempohoj...

 
Ingen bild

Alf

20 augusti 2009 23:36

@Mr Fernet- har bara läst och hört gamla historier samt skrönor om originalsträckningen. får väl lov att ta och testa den vid lämpligt tillfälle. ang hojen; man måste ju vara taktisk i sitt val av ny cykel, hehe

 
Ingen bild

Superspurtaren

25 augusti 2009 21:15

En sak du glömde farbror olaf! Asfalten skiftar färg/beläggning precis efter parkeringsfickan/sandlådan för snöröjning vilket blir en perfekt start/mållinje. Räknat därifrån och med vändpunkt runt bussvändningen har jag nog haft 8.19 på linjehoj dock aldrig gjort en maxkörning, bara på syratröskel. Mycket går att tjäna i vändning och smarta linjer genom kurvor dock aldrig över mittlinjen=fusk! Good luck alla som kör.

 
Ingen bild

Alf

26 augusti 2009 00:12

Lilla Linus det var ju det jag skrev :) "[...] en start-/mållinje iform av en skiftning i asfalten." Är en skylt precis där också som varnar för rådjur (tror jag).

Med dina jäkla monsterlår borde du kunna trycka den banan rätt bra, men 8.19 ska jag fasen ta. Dags att börja toppa sig!

 
Ingen bild

Superspurtaren

29 augusti 2009 22:06

Du har redigerat inlägget i efterhand!!! Minns ej att jag läste nått om någon skiftning i asfalten första gången, försök inte lura mig gosse.... ;)

 
Ingen bild

"stålmannen" Dunberg

21 september 2009 20:50

korrigering av tid: 8:03,5 är tiden för mig på tempohoj, men detta var ju 23 apr. Dags att sätta ny tid under 8 min.

Notis: Körde på stålracer ikväll på 8:38,5, skippade yllekläderna dock.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards