Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Come on baby, pump that base DJ Trexx is in your face!

Av Olof Södergård - 20 mars 2009 23:21

Återigen en rätt så soft dag. Fortsätter i uppsugandespåret. Stack ut på en löprunda vid 13snåret i det vårlika vädret. Sprang i spåret till att börja med, eller i spåret är kanske fel uttryck för det var snarare mest vid sidan av pga ICE. Längs med svartvita bosöspåret fram tom strax efter 16km-skylten då jag vek av in på en häststig som sedermera förde mig ned till vattnet som vetter ut mot Bogesundslandet. Mindre is på mindre stigar. Sprang sedan tillbaka längs vattnet via Fågelöudde, Södergarn samt rödaspåret runt Bosön. All in all >69min. Farten var mestadels moderat med vissa inslag av fartökningar samt fartsänkningar (på isgatorna). Snitt-/maxpuls: 132/162. Svidade sedan om och gick ned till hallen för att köra styrka.


Gillar det faktum att solen skiner när väckarklockan ringer om morgonarna. Gör det lättare att inte falla tillbaka in i drömmarnas värld. Nästa steg blir att också stiga upp, för att sedan ta på sig löparutstyrseln och morgonjogga. Har inte riktigt kommit dit än. Skall nog försöka göra det nästa vecka. Ett bra sätt för min viktreglering.


Imorgon bitti väntar ett nytt inomhuspass på cykeln. Snurr snurr i åttor. Bör vara bättre ben än förra gången. Förhoppningsvis lyckas jag träna ett till pass också om jag inte däckar framför Milano-San Remo. Hög risk för det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards