Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Tänd eld på dina tankar med dina svarta tysta tårar

Av Olof Södergård - 4 mars 2009 22:42

Gjorde en liten fatburner för att välkomna den nya dagen. 30min innan frukost på trainern. Säkert bra för något. Om inte annat utökas totalmängden en smula iaf. Roade mig med att surfa runt och kika på SVT-Play under tiden då det är så fruktansvärt tråkigt att cykla i samma tempo och belastning längre än 10min.


Som eftermiddagsnöje väntade ett nytt cykelpass, men denna gång lokaliserad till LTIVs lokaler. Fick snacka mig till en plats i ett eget bås då hälsovetarna utförde ett av deras många och omfattande tester av pensionärer. En kalibrering senare och jag var igång. Planen innan var att få ihop 50min kvalité, men det reviderades tämligen omgående under den första intervallen då benen samt kroppen var på väg att lämna lokalen. Bestämde mig då för 4x10'/2', men efter 3st byttes de sista 10min ut mot två 5or istället. Var ganska nedbruten i kroppen kände jag och bonkade i princip (var inte långt ifrån iaf). Flackande blick, dimmigt och flåsig. Härlig känsla! (ingen ironi). Trampade ned i 10min för att sedan, lätt snurrig, fort som fan tvätta och ställa i ordning cykeln. Därefter intaga socker i alla dess former, fruktos, glukos, sackaros you name it.


Varför hände då detta? Nu när jag tänker efter så var nog inte lunchintaget i nivå med samma energinivåer som träningen skulle innebära. Kändes iofs som en lagom stor måltid. Broccoli, blomkål, rökt skinka, solroskärnor, yogurt och pesto. Jaja, det var ju lite kul att bonka ändå, hehe.


Nu har det blivit intervaller i dagarna tre och därför blir det en lugnare dag imorgon. Då är jag förhoppningsvis pigg igen till fredag och lördag. Verkar bli hårt då. Behöver göra några slitiga grisveckor nu för att komma tillbaka i form en anings. Återhämtningsförmågan är inte på topp just nu, men whatever. Nu känns det som att man gör någonting iaf. 

 
 
SuperS

SuperS

5 mars 2009 20:50

10 kronor....första, andra , tredje..japp såld till damen i rosa..dvs mig...SuperS..känn dig ägd Olof:)

http://supersilva.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

6 mars 2009 00:14

Ägd? Jag? Nänä, det är DU som MÅSTE träna det jag säger att du skall göra från och med nu. Alf Allmighty, mohahaha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards