Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Minus the United States and instead of a resort it was the Folkets Hus basement

Av Olof Södergård - 28 december 2008 19:06

Lördag: Åkte ut till Bosön i ottan och sov en sväng innan det skulle springas. Bestämde mig för att köra tusingar, men dagsformen fick avgöra hur många och hur snabbt de skulle gå. Redan  på uppvärmningen kände jag dock att vaderna var ganska döda. Uppenbara sviter från i tisdags. ar jobbigt att hålla uppe steget hela intervallen igenom. Försökte att mha en längre vila komma runt problemet, men icke sa nicke. Genomförde fem stackare iaf + 2st 200ar, samt några 50metare med Bambi (som förövrigt börjar bli ruggigt snabb). Jaja, fick in lite flåsträning hursomhelst. Sedan på eftermiddagen blev det en ny tortyrbehandling av naprapaten. Blev varse om att jag var vid liv sas. Vader, höft och baksidor knådades och trycktes till gråtgränsen.


Lite nuffror kanske någon vill ha också. 3:14.7, 3:12.1, 3:12.0, 3:10.2, 3:13.3. Snitt/maxpuls - 164/172, 168/180, 173/184, 174/187, 176/185.


Avrundade med en tvårätters i lägenheten i sällskap av Flås och Hobo-Läkarn Fabian.  


Söndag: Aningens stel i kroppen idag, men va fan, bara att träna ändå. Ut till garaget för ytterligare en session på trainern. Börjar faktiskt att tycka att det är ganska så trivsamt att trampa där ute i all min ensamhet. Dagens pass blev följande: 10'-9'-8'-7'-6'/2' + 2x5'/1' i följd. Bra kräm i klubborna idag. Riktigt najs att känna flytet. Jäkligt bra trainer som är extremt följsam, Tacx Satori. Nästan skönare än testcykeln. Snitt/maxpuls - 149/159, 155/159, 156/163, 157/164, 158/167, 163/168, 163/171. Totalt dryga 82'.


Endast fem pass denna vecka, men då har alla passen varit kvalitetspass. Har förhoppningar om att kunna börja springa lite mer nästa vecka. Blir utomhuslöpningstest på tisdag troligtvis.

 
 
Ingen bild

flåsmannen

29 december 2008 00:25

Jag lånar ihop en tempohoj till dig så kör du duathlon-cup till våren. Aight???

 
Ingen bild

Filip

29 december 2008 17:55

I all välmening tycker jag att du ska fronta skadan och köra lite backträningen så du blir frisk någon gång. Annars blir det nog att bita i det sura duathlonäpplet till våren!

 
Ingen bild

Filip

29 december 2008 17:58

och hur lång var vilan på tusingarna? Säkert 4 minuter eller mer. Annars skulle det inte diffa 10-12 slag mellan snitt å maxpuls. Om du inte tokspurta sista 200 på varje intervall asså.

 
Ingen bild

Filip

29 december 2008 17:59

En sista sak sen ska jag lämna dig i fred din stackare: Kör du nyårsloppet på onsdag?

 
Ingen bild

Alf

29 december 2008 18:57

Flås: vi får se...

Dr Fil: Hmm, vet inte riktigt om fire with fire-metoden är min kopp te. Börjar dock kännas bättre och imorrn är det ju en testlöptur utomhus. Ev att jag springer 4an. Om det känns bra imorrn dvs. Annars agerar jag hovfotograf.

Nope, vilan var knappa 2min. Diffen brukar vara så för mig när jag har ståvila. Då sjunker pulsen rätt så rejält mellan varje och det tar då ett tag att jobba upp den. Å inget spurtande heller.

Well. See you at Nyårsloppet! och du skall banne mig springa 4an. Smärtan blir mer ädel på kortare sträckor...

 
Ingen bild

floppis

29 december 2008 18:59

Kör? Du ska väl springa isåfall? Köra, vafan, det gör ju bara moppekillar och triathleter. Kanske kommer å kollar på nyårskörningen, kommer fira in 2009 i V-tuna så jag är ju in the hoods... Du springer 4km då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards