Alla inlägg den 11 december 2008

Av Olof Södergård - 11 december 2008 23:59

Snörvel


Tror att jag håller på att bli sjuk. Fan också. Jag hatar att vara sjuk. Det måste vara djävulens påfund. Kan ej komma på en enda bra grej med det. Värdelöst att inte kunna träna. Det är det värsta. Känner mig ynklig och skall banne mig köpa en fet godispåse imorgon och trycka i mig den i min ensamhet. Snyft.


Blev förtillfället precis klar med en skoluppgift som skall vara inne imorgon. Alltid lika kul, och man gör det alltid i sista minuten. Man är allt bra dum i huvudet. Behöver dock få känna kniven mot strupen innan jag tar mig för att göra dessa till synes tämligen meningslösa uppgifter.


Var och repade idag på GIH med vårat nya provisoriska band - Larz-Robertz. Vi skall spela på examensmiddagen och ev avslutningen också i nästa vecka. Alltid kul att få stå på scen och göra sig löjlig. Ett aber ikväll var dock att vi slutade repa vid 23-tiden. Ej optimalt ur återhämtningssynpunkt. Speciellt inte med tanke på den anstormande sjukdomspesten som ligger och lurar i faggorna i väntan på att blomma ut till fullo. Well well. Vad gör man inte...


Som ni kanske alla har räknat ut vid det här laget så har jag alltså ej tränat idag. Var dock planerat (sedan imorse). Kan iaf berätta om en grej från skolan. Den lilla trampettjejen visade sig även besitta en grym spänst när det kom till stående längdhopp. Hon hoppade 2m20cm. Imponerande.


Skall se till att trycka i mig en redig mängd lussebullar imorgon för att om möjligt mota bort förkylningen. En pepparkaka el tio kan nog också slinka ned med hjälp av lite must.

Ovido - Quiz & Flashcards