Direktlänk till inlägg 25 december 2008

There's a black dog on my shoulder again. Licking my neck and saying she's my friend

Av Olof Södergård - 25 december 2008 21:06

Juldagen


Många fina klappar fick man igår. Trevligt. En hel del fett och socker förtärdes givetvis det med. Nåväl, var extremt oinspirerad till att träna idag. Drog ut på det ända till klockan 16. När man väl har tagit steget utanför dörren så finns det ingen återvändo. Bara att kötta. Knatade ut till garaget och trampade igång. Flåsis hade skissat upp ett pass om 3x8'/2'+5x5'/1'. Lät ju kul...öh. Mp3n och pulsklockan var mina vänner och gjorde så att tiden flög. Snitt/maxpuls 148/156, 151/158, 152/158, 153/160, 156/161, 156/163, 158/163, 161/167. Kändes faktiskt ganska så okej idag. En god känsla. Nu blir det lite lugnare imorgon då jag har kört kvalité i dagarna tre(´).


Näpp, nu är det dags för TP-spelande (Trivial Pursuit) med diverse löst folk. Lite utav en tradition under julen faktiskt. Det som gör det extra intressant är att TP:t är från 80-talet vilket innebär att det är en del tämligen inaktuella frågor. För att erhålla ett korrekt svar gäller det att svara exakt det som står på kortet, tryckfel eller inte.


-Who invaded Spain in the 8th century?

-The Moors

-Oh no! The card says the Moops

-It's a misprint you idiot!



 
 
Ingen bild

LN

26 december 2008 17:02

Mooperna (mupparna?) drog faktiskt in över iberiska halvön julafton 732 på sin väg till ett nyårsparty på Ibiza. Väl där blev dom så dizzy av alla pastiller att dom gick vilse över vattnet tills dom kom till Sardinien där sältan tärt så hårt på'rom att dom blev tagna för sardiner och ingnidna med vitlök och uppätna på torra brödkanter.

/TP-konstruktören 1979-84.

 
Ingen bild

Alf

26 december 2008 21:12

Tänka sig. Varje dag lär man sig något nytt. Hade jag vetat detta igår så skulle jag ha fått en plupp. Attans.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards