Direktlänk till inlägg 10 december 2008

I'm not the boy I used to be

Av Olof Södergård - 10 december 2008 22:33

Umhum. Så här fet blir man om man åker till Riga över helgen och äter pannkaka till frukost, lunch och middag. Elitcyklister brukar ju lägga på sig lite späck under vintern, men Dunberg är extrem.


Onsdag. Det innebär onsdagsfika i personalrummet 0945. History repeats itself. Har aldrig sett maken till hets och trängsel för att få sig en macka. Kan närmast liknas vid en scen ur "Sunes Jul" när de skall äta julbord. Rusning och trängsel, och det är vuxna människor vi pratar om här. Asså, jag säger bara OMG (uttalas med lidingöfjortismål). Jaja, störst går först och jag lyckades iaf roffa åt mig två mackor i infernot. Hade sedan efter lunch en trampettlektion med en 7a. Fanns en tjej som var riktigt grym. Voltade och skruvade hit och dit, och med en enorm höjd i hoppen. Fräckt att se.


Löpturen imorse var extremt seg. Släpade mer eller mindre benen efter mig. Som vanligt drygt med ryggsäcksfan också. Tog dryga 32' idag. Pust. På eftermiddagen el kvällen kanske skulle testcykeln användas igen. Mötte upp Flås och Dunberg på GIH för en intervallserie om 10x4'/1'. Lyckades leta ihop alla delar till en 839a idag. Benen var pretty f*cked, men va fan. Bara att köra. Varvade mellan 280-285w. Pulsen låg på 150-155 i snitt på intervallerna. Som vanligt är benen (muskelstyrkan) den begränsande faktorn för mig vid cykling, och det går ju inte direkt lättare när man redan är lite sliten. Tog mig igenom alla och var nöjd med det. Totalt 68'. En bastu och lite kycklingwok på det så var dagen slut.


Har kört kvalité i tre dagar nu. Kan vara dags för en lugnare dag imorgon. Eller? Får se. Nu schlafen.

 
 
Vendela

Vendela

11 december 2008 21:10

Men jesus christ, dendär dunberg vet hur man ska leva livet:) Glömde visst dra in magen inna photoshooten.

Om det är så ditt 12 pack ser ut så måste jag få lova att kalla den en torktumlare så att säga:)

Och jaa om det är ett åttapack du äger så är jag där med 12..

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vendela

11 december 2008 21:11

Menar självklart 16 pack....bra att jag pluggar ekonomi och kan räkna:P

 
Ingen bild

Alf

12 december 2008 01:30

Jupp, en riktig livsnjutare med enorm ballongmage. Ser helt sjukt ut.

Nja, det där på bilden är nog mer ett 1-pac. Ett 16-pac tror jag på först när jag ser det...

Ekonomer brukar ju vara bra på att räkna lite fel. Kan ju vara bra för affärerna sas ;)

 
Ingen bild

Vendela

12 december 2008 01:41

Japp det ser sjukt skumt ut, har en vän i sjunde månaden, men lång ifrån dendär kaggen:)

Det är vi som skall rädda er från den ekonomiska krisen....tror jag:S

 
Ingen bild

Dendär Dunberg

12 december 2008 16:29

Jag ångrar inget och allra minst några pannkakor i en gammal sovjetstat. Tycker bara att det är synd att ett ökat bukmått korrelerar med risken för att få ett slaganfall.
Bara att njuta vidare innan livet tar slut, eller tänker jag fel nu igen....hmmm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards