Alla inlägg den 23 april 2009

Av Olof Södergård - 23 april 2009 22:07

Besöket hos sjukgymnasten gick bra. Gör jag bara mina övningar och stretch varje dag så skulle det märkas en förbättring på en veckas tid. Låter hoppfullt. Spännande att se hur status är vid nästa veckas session.


Var ute och cyklade i det goa vädret idag. Strippade ned klädseln till endast ett par brallor, knävärmare, undertröja, tröja, armvärmare, väst, tunna skoöverdrag (vita såklart), korta handskar och cykelkeps. Tog en svängom ut till Vallentuna - Lindholmen - Frösunda - Markim - Granakurvan - Lindö GK - Skålhamra och hem. Blev ganska mkt gnet vilket medförde att jag blev trött förhållandevis fort. Rullade in till brevlådan igen efter 3h30min med pulsvärden på 135/170 på hela rundan. Var helt slut sedan. Det krävdes ett colainköp för att få mig på rätt köl igen.


Cykelpendlare är märkliga. Speciellt medelålders män, och det är inte bara för att de cyklar med knäna så långt ut från cykeln som möjligt. De kan vara riktigt störande också. Om man själv ligger och finåker lite så kommer de antingen att lägga sig på hjul eller bomba förbi i 180 (för att sedan snabbt svänga in bakom ett hörn och tjippa efter andan). Oftast är det väldigt kul att trycka ned dem på jorden igen. Om de ligger på rullen kan det vara kul att smygöka, och om de kör om så är det oftast bara att vänta några hundra meter innan man lätt glider förbi dem igen. Det sistnämnda inträffade på Lidingöbron idag. Otur gubbe lilla.


Av Olof Södergård - 23 april 2009 00:15

Idag har jag suttit framför en dator i ett litet rum i 14 timmar. Uppsatsskrivande är något som är mindre roligt. Träningen idag bestod av att hålla ögonen öppna under en väldigt lång tid.


Igår klämde jag dock in två pass på morgonen. Först ett lättare styrkepass, och sedan våtvästlöpning. Bambi stod för sällskapet och hon grillade mig som vanligt under plaskandet. Man kör ju aldrig distans när man plaskar (iaf inte jag) utan mosar istället intervaller. Blir lättare mentalt. Nog tråkigt som det är att vara i bassängen. Gårdagens pass blev iaf så här: 2x6'-2x5'-2x4/1'+2x3'-2x2'-2x1'/30''. Med upp- och nedplask tog det in alles 1h.


Imorgon bitti, 0845 närmare bestämt, väntar ett återbesök hos sjukgymnasten. Denna gång ska jag inte ta på mig mina tajta jeans. Blir lättare att utföra övningarna då. Bäst att schlafa nu.

Ovido - Quiz & Flashcards