Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Pass (på) i vatten utan vattenpass

Av Olof Södergård - 23 april 2009 00:15

Idag har jag suttit framför en dator i ett litet rum i 14 timmar. Uppsatsskrivande är något som är mindre roligt. Träningen idag bestod av att hålla ögonen öppna under en väldigt lång tid.


Igår klämde jag dock in två pass på morgonen. Först ett lättare styrkepass, och sedan våtvästlöpning. Bambi stod för sällskapet och hon grillade mig som vanligt under plaskandet. Man kör ju aldrig distans när man plaskar (iaf inte jag) utan mosar istället intervaller. Blir lättare mentalt. Nog tråkigt som det är att vara i bassängen. Gårdagens pass blev iaf så här: 2x6'-2x5'-2x4/1'+2x3'-2x2'-2x1'/30''. Med upp- och nedplask tog det in alles 1h.


Imorgon bitti, 0845 närmare bestämt, väntar ett återbesök hos sjukgymnasten. Denna gång ska jag inte ta på mig mina tajta jeans. Blir lättare att utföra övningarna då. Bäst att schlafa nu.

 
 
Ingen bild

Filip

24 april 2009 09:34

"Mina tajta jeans". Om ryktet stämmer så är det inte jeansen som ÄR tajta utan de har BLIVIT tajta. Stämmer va?

 
Ingen bild

floppix

24 april 2009 11:33

Fy fan Spenat, slag under (jeans)bältet! Vi ses i chipspåsarna i helgen

 
Ingen bild

laser

24 april 2009 13:37

Det där stämmer bra det Spenat.
Fast till Alfs försvar skall tilläggas att det är cykelmuckler som gjort indie-jeansen tajta(re) och inte chipsfett.

 
Ingen bild

Alf

24 april 2009 13:53

Hehehe. Mkt roligt. Dock inte lika roligt för plånboken som måste investera i en helt ny byxgarderob till föjd av de svällande låren.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards