Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Psykadeliskt mönster typ LSD även fast jag blundar kan jag inte sluta se

Av Olof Södergård - 23 april 2009 22:07

Besöket hos sjukgymnasten gick bra. Gör jag bara mina övningar och stretch varje dag så skulle det märkas en förbättring på en veckas tid. Låter hoppfullt. Spännande att se hur status är vid nästa veckas session.


Var ute och cyklade i det goa vädret idag. Strippade ned klädseln till endast ett par brallor, knävärmare, undertröja, tröja, armvärmare, väst, tunna skoöverdrag (vita såklart), korta handskar och cykelkeps. Tog en svängom ut till Vallentuna - Lindholmen - Frösunda - Markim - Granakurvan - Lindö GK - Skålhamra och hem. Blev ganska mkt gnet vilket medförde att jag blev trött förhållandevis fort. Rullade in till brevlådan igen efter 3h30min med pulsvärden på 135/170 på hela rundan. Var helt slut sedan. Det krävdes ett colainköp för att få mig på rätt köl igen.


Cykelpendlare är märkliga. Speciellt medelålders män, och det är inte bara för att de cyklar med knäna så långt ut från cykeln som möjligt. De kan vara riktigt störande också. Om man själv ligger och finåker lite så kommer de antingen att lägga sig på hjul eller bomba förbi i 180 (för att sedan snabbt svänga in bakom ett hörn och tjippa efter andan). Oftast är det väldigt kul att trycka ned dem på jorden igen. Om de ligger på rullen kan det vara kul att smygöka, och om de kör om så är det oftast bara att vänta några hundra meter innan man lätt glider förbi dem igen. Det sistnämnda inträffade på Lidingöbron idag. Otur gubbe lilla.


 
 
swyzak

swyzak

24 april 2009 08:44

Håller tummarna för snabb förbättring. F ö trodde jag för nå´t tag sedan att löpning tog mkt tid, men jag måste revidera det....

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

laser

24 april 2009 11:07

Swayze: Gick inte vi genom det där om tid i vintras?

 
swyzak

swyzak

24 april 2009 12:29

Laser: Jodå, men jag blir fortfarande förbluffad när tidsåtgångarna för cykelpass redovisas och då cyklade Alfie kort tid igår eller hur?

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

laser

24 april 2009 13:34

Swayze: Kessiakoff sa en gång att "det är inte distansträning om det är kortare än 5h". Alfs pass var en kortis, jupp.

 
Ingen bild

Alf

24 april 2009 13:57

Swayze: Thanks! Ja, landsvägscykling är nog den idrott som är minst tidseffektiv. Men men, vad göra.

Lasermannen: Dock sa vi ju igår att om man gnetar får man lov att skära ned på totaltiden då ansträngningen är högre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards