Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

The Zebra says she never takes off here coat. She's afraid to lose here stripes

Av Olof Södergård - 4 januari 2009 22:42

En tämligen slö vecka har nu fördrivit. Lite träning och mycket mat. 4 kvalitetspass och en jogg. 3 på cykel och 2 löpning. Gårdagens försök till att springa snabbt var aningens tragiskt. Körde utomhus på Danderyds Gymnasium och dess bana. 10x400/200 JV. Det var ganska kallt (-6), ett tunnt snö/islager, kännbar vind samt att en mindre snöstorm drog förbi. Sådär kul. Lite svårt att prestera bra tider i det vädret så jag besparar er ett dåligt snitt. Lyckades pressa upp pulsen till 180 iaf. Alltid något.


Idag däremot, sent om sider, fick jag till ett riktigt schysst pass på trainern. Grottade mig igenom 6x10'/2'. Bra känsla rakt igenom.


Snitt/maxpuls: 154/159, 157/163, 158/165, 159/167, 160/167, 161/170.


Snittet på hela passet, som varade i hela >91', var 149


Jag är känd för att ha en extremt dålig cirkulation i mina fingrar och tår (nej, jag har och är ej rök(t)are). Har lyckats förfrysa dem ett antal ggr. Under dagens pass började jag känna att tårna blev lite kyliga samt att de sedermera domnade bort. Inget att göra åt under själva cyklingen givetvis. När jag väl kom in i huset igen och toga av mig strumpan så var tårna kritvita. Såg nästan sjlvlysande ut. Ganska coolt. Tog en kvart i duschen innan de återfick sin normala färg igen.


Snart börjar så åter den gråa vardagen igen. Skall bli skönt att få hitta tillbaka till sina gamla rutiner igen. Mindre mat och mer träning. Skall även gå till botten med mina rygg/höft/gluteus/hamstrings-problem nu när samhället åter vaknar till liv igen efter helgerna. När jag väl har blivit skadefri så kommer jag även att lägga upp lite tankar om den kommande säsongen. Hav tålamod mina vänner.

 
 
Vendela

Vendela

5 januari 2009 02:04

Hoppas du har haft det bra i jul A!! Spring på, och du snön är här, bättre sent än aldrig eller hur!

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
swyzak

swyzak

5 januari 2009 12:47

Liiite svårt att pressa upp tiderna i kylan? Det är ju i det närmaste omöjligt... Men snart kan du ju köra på i Bosöns kuvös igen, då jävlar eller nå´t!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

6 januari 2009 16:33

V: Vill springa, men kan inte springa så mkt. Jag sa ju att snön skulle komma!

Swayze: Ah, du har oxå stött på det problemet. Jupp, from ikväll är jag åter tillbaka i min trygga kuvös.

 
Ingen bild

ebba

31 januari 2009 19:08

Vad heter låten som innehåller testraden:
The Zebra says she never takes off here coat. She's afraid to lose here stripes.
och vilken artist är det? Jag har letat som en galning men inte hittat svaret.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards