Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Olof Södergård - 19 januari 2009 23:47

Tog en rejäl sovmorgon så även denna dag då jag för ovanlighetens skull var beledigad från lektioner. Halleleluja! Tråkigt nog så ömmar höftsenan litegranna igen. Bäst att anstränga den med måtta så idag blev det löpvila. Får försöka trappa upp succesivt så kanske den blir starkare. Ingen stress, ingen press. Bara för att man inte har några lektioner så betyder det inte att man ändå inte åker in till skolan. Då jag inte skulle springa så planerade jag in ett testcykelpass istället smart som jag är. Väl på GIH så går jag in till LTIV som precis skall stänga (klockan över 16) och ingen av de vanliga arbetarna är där inne utan endast en tant (sjukdomslära-läraren Eva tror jag). Hon verkar ej så bekant med att Flås och jag brukar spendera x-antal timmar där inne och har tillåtelse att cykla utan övervakare. Efter lite tjat och nästintill utlämnande av personnummer lyckas jag övertyga henne om att jag är kapabel att stänga och låsa efter mig. Yees.


Förra veckans cykelpass gick skit så jag hade ej så stora förhoppningar. Valde att köra 5x8'/2'. Kändes riktigt bra idag tänka sig. Bra tryck i benen och flåset var kontrollerat. Tycker bättre om att cykla ensam. Då kan man fokusera bättre samt lyssna på musik. Två-tre låtar/intervall och sedan är det vila. Perfekt. Körde det med progressiv effekt. Watt - 1a/280-290w, 2a/290-300w, 3e å 4e/300-309w, 5e/303-315w. Snitt/maxpuls - 147/156, 150/161, 153/162, 155/164, 159/168. Aerobic.


Glömde förövrigt att äta en riktig middag ikväll. Var helt uppe i andra tankar. Bra för deffen. Eating is cheating.

Ovido - Quiz & Flashcards