Direktlänk till inlägg 9 december 2008

'cause I like the way tears fit my cheek

Av Olof Södergård - 9 december 2008 22:31

Well


Jag tycker att det det är jobbigt att stå upp hela dagarna. Kan inte vara bra. Har funderat på att sätta mig på en stol och gestikulera därifrån, men det kanske ej skulle se så bra ut. Gympasalsgolv är ej sköna. Blä. Idag fick de iaf syssla med en mer riktig form av idrott, friidrott. Det stöttes kula och hoppades höjd, samt även lite löp-/styrkemoment.


Sprang till skolan så även imorse. Initialt kändes benen riktigt fina och jag ställde in mig på en dräglig löptur. Redan efter ca1km dock segade benen ihop totalt. Urk. Cykellår aka betonglår. Det är ju stört omöjligt att springa normalt efter man har cyklat. Triathleter måste vara ganska korkade som utsätter sig för det frivilligt. Jaja, släpade mig fram på 31' iaf. Hade sedan stämt träff med Dr Fil(ip) på Bosön för en omgång intervaller. Planen var 2x300-500-700-500-300 Pj200 SP3' +1000m @34''/varv. Tyckte inte att det såg så överdrivet blodigt ut innan, men när det väl började så var det ganska kämpigt. Kan sammanfatta det med att de kortare gick bättre än de längre. Lite off pace, men jag skyller det på cyklingen (såklart). Benen var problemet, ej flåset. Yeah yeah whatever. Tog mig igenom skiten iaf så en smula träning blev det hursomhelst. Bara att grotta vidare. Ny dag att försöka trötta ut sig på stundar.



 
 
Vendela

Vendela

9 december 2008 22:58

För det första, jag är mäkta glad att jag inte är din elev.

För det andra, Ironman borde kanske vara ngt för dig, lite spring, lite simmning och lite cykel på det så har du riktiga "cykellår":)


Och oohh ja du måste verkligen ladda ner Carlifoniacation.

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anders

10 december 2008 07:32

Inte så blodigt? Volymen (5600m) på passet är mycket hög jämfört med farten och dessutom med kort vila. Med 34s-varv är det ett pass för något som klarar 5k under 15 min. Inte så konstigt att det var jobbigt.

 
Ingen bild

Alf

10 december 2008 07:50

Hehe, tänk vad vältränad du skulle vara då.

Nej usch och fy. Aldrig i livet att jag kör en Ironman. Fryser så lätt i vatten :) Löpningen räcker gott och väl.



 
Ingen bild

Alf

10 december 2008 07:56

Anders: Jo, uppenbarelsen om att det skulle bli aningens kämpigt kom ju som sagt ju längre passet förlöpte.

För något? En utomjording alt Clark_Kent

 
Vendela

Vendela

10 december 2008 13:41

Vilket slag under bältet, jag som anser mig själv hyffsat vältränad:P Haha

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

10 december 2008 16:55

V: Proove me wrong then, hehe

 
Vendela

Vendela

10 december 2008 18:09

Hmm? Hur skulle det gå till?


Ska glädja dig med att jag var ute och sprang igår..haha men mer än sju km blev det inte. Jag var visserligen död halvägs, but I made it.

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

10 december 2008 22:30

V: Ja, precis så. Genom att träna mer.

Bra gjort! Det får du en liten klapp på axeln för. 7km är bättre än inga km, och att dessutom genomföra det efter att du dött är minst sagt imponerande. Bara att fortsätta gneta på nu så ska du se att det kommer hända grejor :)

 
Vendela

Vendela

10 december 2008 22:41

Tack för klappen, nästa gång satsar vi milen.


Hmm, du ska nog se att vad som än gömmer sig under din tröja, så har jag det dubbla:P Haha

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

11 december 2008 07:54

Milen, minst.

Dubbla? 16-pac el? hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards