Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Jag kastar sten mot solen för jag hatar den

Av Olof Södergård - 7 december 2008 13:34

Okej, gårdagens aktiva vila bestod ej av sprit och dans, men väl en omgång löpning. Var ute och testade hur kroppen kändes i en 20min, och den var skaplig. Lite senare skulle Swayze köra 2000m-test och jag bestämde mig för att hara åt honom i 1000m. Efter en lite långsam inledning hittade jag farten (fortf svårt med fartkänslan) och den landade på 3.03. Agerade lok också på de sista 200m också (35.3). En smula kantig känsla i löpninigen. Vi körde därefter koordinationslopp om 5x200/1' vila. 34.2, 32.4, 31.5, 31.8, 29.8. Kändes lätt att få upp farten. Nu är det nog uthålligheten som måste jobbas upp en smula.


Efter träningen bar det iväg till klubbens årsfest för lite ätande samt tjötande med likasinnade löparnördar. En trevlig tillställning må jag säga. Endast den obligatoriska fördrinken innehöll alkohol, därefter dracks det "Det Svarta Guldet" i tämligen stora kvantiteter. Blev tämligen sent, men fick som tur var iaf skjuts hem till Lidingö. Skulle annars varit lite drygt att ta sig hem från Råsunda by buss och tunnelbana.


Yeah yeah, skall alldeles strax röra mig nedåt mot hallen för att bedriva styrketräning. Skippar nog att springa idag för att spara mig till nästa veckas planerade tuffa(re) träning. Kommer dock få träna mer själv då Bambi har dragit på träningsläger till Deutschland. Får leta upp lite nya vänner helt enkelt.

 
 
Vendela

Vendela

7 december 2008 16:09

Men jisses, är det detta du kallar aktiv vila? Vad gömmer sig själva vilan någonstans. Okej som jag har förstått så tar du det lite lugnare än vanligt, men ändå den aktiviteten du håller på med just nu skulle at död på en simpel kvinna som mig!

Säg jaa till rosa kläder, två tummar upp från mig, jag kan starta kampanjen..säg ja till rosa...haha Vanish kan sponsra er.

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

7 december 2008 21:15

Hehe, jupp. Knappt så att man kan bokföra detta som ett träningspass. Övning ger färdighet. Det har tagit många timmars slit för att komma till denna punkt. Try it vetja!

Grejt. Du kan bli officiellt språkrör och samla in en namnlista. Ett fläckborttagningsmedel är ju en ganska så passande sponsor. Hjälpa till att få bort sportdrycksfläckarna från linnet liksom. Inte så dumt :)

 
Vendela

Vendela

7 december 2008 22:33

I min värld kan man definitiv bokföra det, det längsta jag har sprungit i mitt liv är 8:km och tro mig att det endast var och fortfarande är för hälsans skull, skulle jag tävla så kan jag lova dig att en snigel hade fått första platsen och jag hade kommit sist.

Härmed förklarar jag mig till rosatightsens språkrör och utnämner dig till ordförande.

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

7 december 2008 23:41

Äh, tävla gör man främst mot och för sig själv. Man tittar på sin egen prestation och jämför sig ej så mycket med andra. Den personliga utvecklingen är den intressanta. Om man lyckas komma före några andra är det en ren bonus! Testa 9km nästa gång och du kommer känna dig riktigt nöjd med dig själv efteråt. Promise.

Klubbat och klart. Lets get to work.

 
Vendela

Vendela

8 december 2008 12:23

Jaha då ska jag försöka springa nio nästa gång och förkorta tiden från att det tagit mig tre timmar till kanske två och en halv:D Japp, så snabbt går det.

Japp men då ses vi vid nästa årsmöte!

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

FIlip

8 december 2008 15:17

VAd hände med den spännande helgen? Att benhinnetomten kom och hälsade på hos Flås har jag förstått men skulle inte du köra mångkamp i helgen? Imorgon blir det intervaller på Bosön; 6x600m 4 min vila. Lelle är med!

 
Ingen bild

Alf

8 december 2008 15:48

V: Bara att kötta på. Vips så är du nere på under 1h.

Yes. Boka in 5 dec 2009!

Dr Fil: Höfttomten var ju och hälsade på hos mig och han valde att stanna kvar lite för länge. Gjorde en light-helg istället.

Vete fan om jag vill slakta 600ar. De är ju så brutala. Återkommer i frågan. Har ett annat förslag som jag kan bifoga senare. Nu skall jag upp på testcykeln. Wii!

 
Ingen bild

floppis

8 december 2008 21:51

Yo alfen, vad är det för utrustning som behöver medföras av testpersonen om testpersonen vill trampa med SPD på 828:an? (Du som vet aaaallt....:)

 
Ingen bild

Hans Rosdahl

8 december 2008 22:01

Cykelskor för SPD är en brao och logisk början. Sen beror det på om det är spd- eller spd-sl som åsyftas. Spd-pedaler finns på LTIV men icke di andra.

 
Ingen bild

Testledaren

8 december 2008 22:18

Fan asså Hasse du e en riktig klippa (KlappDunkKlapp! i ryggen)

 
Vendela

Vendela

8 december 2008 22:54

haha ni verkar ha 2008:a årsmöte idag..hoppas ni kom fram till något viktigt.

psssst "Alf", berätta om den nya outfiten.

Over and out

//V*

http://forevervendela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

9 december 2008 00:02

Flååppis: Jag instämmer i Herr Hans råd. Följ dem och du kommer ett steg närmare att bli lika upplyst som jag. Hehe.

V: Oja, alltid mkt viktiga saker som behandlas. Det ser du väl :)

Har lämnat in en motion om ändring av klubbfärger. Tas upp i nästa styrelsemöte. Mutning överväges starkt.

 
Ingen bild

flåsmannen

9 december 2008 00:16

Men satan i gatan vilket diskussionsforum din blogg har blivit Alf. Och tom Spenats favoritkompis är inne och skriver. Stort.

 
Ingen bild

Alf

9 december 2008 00:49

Flås: I know. Inte så konstigt dock. Det är ju en tämligen trevlig sida att hänga på, just pga att den är min (obs - storhetsvansinnevarning!).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards