Direktlänk till inlägg 1 december 2008

I thought I was someone else, someone good

Av Olof Södergård - 1 december 2008 20:48

Man känner sig ej överdrivet rapp i kroppen på sprintsen efter en dags vila samt inget förmiddagslöp. Bara ett konstaterande.


Som den måndag det är idag så var det åter dags att gå in i hallen för att springa liiite kortare, och liiite snabbare. Dagens pass som jag och Bambi skulle ta oss igenom var ganska så saftigt. Efter sedvanlig uppvärmning med löpskolning, stegringar mm så skulle det springas 3x6x50m (gåvila tillbaka och SP6'). Gick ej blixtrande fort till en början. Segt, segt, segt. Kom igång en anings efter några stycken. Man vill ju ej heller bränna allt krut på de första. Tror nog att sista serien gick snabbast ändå. Gott so. 10' vila sedan skulle distansen dubblas, 5x100m/4' @ flytfart. Drastisk ökning av längden således. Skönt att känna att man hinner få upp farten innan man skall börja bromsa iaf. Låg på ca14''. Sprang i vanliga (tävlings)skor passet igenom och ej spik, vilket medförde en lätt klumpig känsla. Bättre att vara på den säkra sidan. Vi avrundade det hela med en omgång plankan (som jag förövrigt kör med kidsen i skolan x-antal ggr/dag).  


Spännande att se vad denna typ av träning kommer ge. Alltid kul att få experimentera lite. Kan vara bra att få upp min obefintliga snabbhet. Detta är nog typisk 10 000m-träning.  


Känner att jag kommer att vara fett trött i baksidorna imorgon vilket passar bra då det skall springas tisdagsbackar. Lutar även åt något sorts morgonpass.

 
 
Ingen bild

Flåsmannen

1 december 2008 23:53

Nu kom jag på det!!! 'Perfect Day' med Lou!

 
swyzak

swyzak

2 december 2008 08:16

Sluta mörka nu.... Anar att du kommer vara giftigt snabb på lördag!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

2 december 2008 09:24

Flås: Bra där

Swayze: Tror ej riktigt att jag har uthålligheten än, och idag är jag ung lika rörlig som en gammal tant. I sinom tid...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards