Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Och gäst ikväll är Jesus. Han har kickat heroin

Av Olof Södergård - 17 november 2008 21:09

Yo.


Sovmorgon imorse. Inte varje dag. Var najs att få snooza. Mmmm...


Begav mig in till skolan ganska så omgående efter uppvaknande för att sticka ut på en förmiddagstur med Good Charlotte aka Bambi. Samma 10k som i fredags fast aningens snabbare idag, ca48min. Härligt bitande kyla samt ett wunderbart solsken som lyste upp och gjorde det mer behagligt. Snittpulsen landade på134 och maxet blev en spik på 213 (kraftledning el dyl.), ej så importante. Lite makrill och råris på det för att sedan hoppa trampolin i några timmar. Bra studs i dem där kan jag intyga.


Sedan avfärd tillbaka mot Bosön för ett nytt pass. Nu skulle det sprintas 50metare. Genomled den sedvanliga uppvärmningen med dess mongolöpskolningar. Tog iaf inte lika lång tid som förra gången. Kanske endast 30min nu. Därefter började huvudpasset, 2x6x50m, gåvila tillbaka, SP5', på cirka 85-90%. Sista 30m var "flygande 30" med eltid. Förra och första gången jag körde detta (ca3veckor sedan) var jag rejält akterseglad av Bambi, men nu hade något hänt. Hade svårt att komma under 4.00 förra gången och nu inledde jag med 3.98 (Bambi 4.07) med lätthet. För varje intervall sjönk tiden och jag var ständigt före Bambi som blev allt mer förbryllad. De två sista var de snabbaste med 3.79 Kände mig jäkligt nöjd med mig själv efteråt, samt att jag hade tvålat dit Bambi big-time. Hon var tämligen knäckt, hehe. Då jag alltid har varit katastrofalt värdelös på att få upp farten snabbt var detta ett positivt besked. Det kanske är så att all styrka och alla backar som plogats gett effekt. Bara att köra vidare och se var det slutar. Spännande indeed. Kan tillägga att passet kördes i vanliga skor (Puma roadracer 3), och inga spikar whatsoever.


En sejour mage/rygg tog vi oss igenom också. Medicinbollsdrängning, mongoövningar mm. Sista övningen var att en skulle sitta på en pallplint med benen uppe i luften, samtidigt som den andre kastade en medicinboll i olika riktningar mot denne. Bra övning som brände i absen. Bambi började dock jama om att kasta mer försiktigt (läs lösare) så att hon inte skulle förstöra sina naglar. Säger bara: OMG!! Ignorerade givetvis detta tilltag från hennes sida att försöka mesa till träningen och lyckades ha av minst två naglar iaf. Lite planka och nedjogg på det så var vi nöjda för dagen. Räknar med extrem träningsvärk i hamstrings imorgon och/eller på onsdag.


Drömmer fortfarande om varmare breddgrader. Kanske att man kan åka iväg någonstans i vår iaf. Få lapa sol på beachen mellan träningspassen...mmmm...


 
 
Ingen bild

Flåsmannen

17 november 2008 21:57

Orkar inte resa mig... Prinsen hade 72 i testvärde och kände sig värdelös. Proffsfasoner.

 
Ingen bild

Alf

17 november 2008 22:26

Din late fete fan. Ja, 72 är ju ganska värdelöst. Hoppas att du påtalade det för honom.

 
Sofia

Sofia

18 november 2008 10:11

Ge upp! Jag skämms ju över mig själv när jag läser din blogg. Nä, tacka vet jag tv-soffan och en kopp glögg :P

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
swyzak

swyzak

18 november 2008 13:40

Bolt better watch out lixxom!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alf

18 november 2008 15:10

Sofia: Idag skulle jag gärna ge upp, men har ändå på känn att det kommer att tränas inom kort. Ditt alternativ låter dock ej främmande efteråt. Bra tips!

Swayze: Ja absolut! ...skulle kanske ha en chans på 30x200 el dylikt.

 
Ingen bild

floppis

18 november 2008 17:28

Jaa, precis som den där spenatfaen bloggade om nån gång så känns det ju alltid bra att veta att man inte är ensam ute och lider
under sviniga förhållanden... för Alf eller Spenat är alltid ute och grisar!

 
Alf

Alf

18 november 2008 22:36

Flip-flop: Ja, man måste ju intala sig själv att man är så jäkla ball som springer när det regnar lite ute. Bra moralboost!

Skulle dock hellre träna i ett något behagligare väder, men det tycks vila en förbannelse över backspringardagarna.

http://alf.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards