Alla inlägg den 4 november 2008

Av Olof Södergård - 4 november 2008 23:08

Yes, yes. Långa innehållsrika dagar är det som är på tapeten just nu. Efter gårdagens tämligen lugna träning var jag så idag tvungen att krydda till det en aning. Man vill ju inte råka ut för några välfärdssjukdomar.


Väckning 0628 och på plats i Dansstudion 0800 för en 3h-session av aerobics samt vals och bugg. Gick tämligen smärtfritt, men jag skulle inte vilja påstå att det såg graciöst ut. Direkt efter detta (1130) utfördes en kortare benstäckare om >28' (ca6k). Ville få lite liv i benen inför eftermiddagens drabbning i backen med Spenat. Ett lätt matintag av råris med makrill och några timmars grupparbete senare var det så dags för huvudnumret. 2x8x300m-backe skulle bestigas (kl1515). Spenat var för dagen väldigt osugen på att genomföra misären, men hans pannben är ju som bekant ej i korrellation med hans kropp, vilket gör att han biter ihop ändå. Själv kände även jag ett visst missmod inför uppgiften, men allteftersom backarna avverkades blev så även känslan bättre. Hittade ett bra flyt och hade en ganska så god teknik också. Spenaten kämpade med sina korta steg för att hänga med, men idag var han tämligen chanslös mot en stark Alf. Kändes kontrollerat hela vägen. Snittet på alla dessa backar blev 64.05'' Testade att trycka på lite mer på den sista också och den landade på 55.9'', vilket får anses vara skapligt vid denna tidpunkt. Totalt ca15.6k med en snittpuls på 146 och max 185.


Efter detta var jag tämligen nöjd med min dag och gick ned till gymmet för att stretcha. Väl där dyker sedan Fröken Bambi och Floppis upp för att genomföra ett mage/ryggpass. Huxflux ligger så även jag på en matta och utför diverse muppiga övningar, utan att veta hur jag egentligen hamnade där. Hårda bud. Nåväl, lite bonusträning skadar ju inte...oftast. Blev lite recooperating i form av ett stycke mörk chokolaaden nu under kvällskvisten. Bra skit.


Tror att det var allt för dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards