Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Olof Södergård - 28 juli 2009 21:46

Var i östersund den gågna helgen. Svenska-Cupen i cykel. Var där och servade Vallentuna. Gjorde lumpen i östersund, eller närmare bestämt på frösön (f4), 2004-2005. Ett trevligt återbesök. Vädret visade sig dock från sin vanliga sida där uppe - kallt, regnigt och blåsigt. Cirka 11 grader på söndagens linjelopp. Stod och langade dricka i drygt 5h påpälsad för vinterkrig.


Idag var jag ute och rastade hojen. Hade förhoppningar om att undslippa regnet, men icke. Undvek dock det värsta, men vägarna var ändå dränkta i vatten vilket gjorde mig dyblöt. Som vanligt när jag cyklar själv blir det ett ganska så hårt tempo. Försöker mer eller mindre hänga av mig själv. Jobbigt blev det och jag sög i mig allt käk jag hade med mig (2 flarror vatten, 2 bars, 1 gel + 2 enervit gt-tabletter). Undvek således bonken, men den var nära. Köttade på i 5h04min med en snittpuls på 139 och max 178. Tämligen trött i framsida lår nu. Måste nog cykla i ett lugnare tempo imorgon.


Måste bara ta och rekommendera ett underställ som jag har köpt, Under Armour. Så satans bra. Får Crafts pro-cool att kännas som bomull. Det sitter äckligt tajt mot kroppen och reglerar värmen beroende på om det är varmt eller kallt ute. Blir svalare när jag har den under cykeltröjan än utan. Fett facking bra. Dumpa det vanliga svennebanan-understället alá Craft och köp denna.


Ovido - Quiz & Flashcards