Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Because I wanna be ignored by the stiff and the bored

Av Olof Södergård - 31 januari 2009 22:17

Hejåhå. Gick och lade mig ovanligt sent igår. Vid 4a-snåret faktiskt. Ville ej sova för länge så det blev uppgång vid 11. Hmm, skärpning krävs. Stack ned till hallen för att löpa några intervaller. 5x1000m/3' kände jag för att köra idag. Märkte att benen var aningens tagna efter gårdagens eskapader på testcykeln, men jag försökte ignorera det. Spännande hursom att köra mkt kvalitet under veckorna och flera dagar i rad dessutom. Bör ju ge en viss effekt, och man behöver ej bli för fixerad vid tiderna då man ej är superfräsch inför passen. Nåväl, hade ej några större förhoppningar på bra tider idag och öppnade tämligen lugnt och kontrollerat. Tider - 3:07.0, 3:05.9, 3:03.7, 3:03.6, 3:01.4. Progressivt iaf om än inte jättesnabbt. Snitt/maxpuls - 162/173, 168/177, 172/181, 174/184, 176/185. Känner återigen av att jag ej har skallen med mig när jag springer. Blir feg i löpningen och vågar ej ta ut mig, blir bekväm. Känns som att det borde finnas en/ett par växlar till. Kanske kommer det till nästa veckas tävling som jag egentligen ej vill springa. En extra lång nedvarvning för att skölja ut slaggen. Det är viktigt, har jag läst.


Greven (CvK) gick ned till hallen på kvällen (efter att ha inmundigat en massa hamburgare + paj) för att leka lite. Presterade bla 3.27 på flygande 30m, barfota och 11.47* på 100m i kurva (bana 3). Skapligt med tanke på den nästintill obefintliga träningen. Wonderchild. Blir spännande att se vad som kan uträttas till sommaren.


* Det var stående start och jag tog tiden med mobilen från mållinjen. Laser ropade startkommandon. Jag förutsätter att de stod vid rätt linje.

 
 
Ingen bild

Filip

2 februari 2009 18:27

Ähh, det där var väl inget att gnälla över. Riktigt stabila tider ju. Kombinera det med CvKs snabbhet så har du en fin 800m-löpare :-)

 
Ingen bild

Alf

2 februari 2009 22:35

Jo, med tanke på omständigheterna så... Ja jävlar. Tänk vilka tider man skulle kunna springa på då!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards