Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Proove to me that you're divine, turn my water into wine

Av Olof Södergård - 18 januari 2009 13:54

Vad har hänt sedan senast?


Fredag: Kan sammanfattas som en intensiv dag (dock ej träningsmässigt). Den inleddes med en styrdansexamination (som jag nog lyckades klara) och avslutades med en princesstårta. Däremellan hann jag med att klämma in ett stresspass på den 1h långa lunchen, 30' löpbandet i stegrande fart 5.00-4.20 och ca6.5k. Snitt/maxpuls 134/149. Mindre schleten i vaderna än väntat. Ett stycke vardagsmotion i form av flytthjälp åt Greven avverkades också.


Lördag: Earlybird. Mötte upp med Bambi inne i hallen för att avverka ett kortare intervallpass. Jag var extremt trött. Halvsov på startlinjen. Jag agerade lyxhare igen på de tre intervaller som skulle springas, 3x1000m/4' @3.05. När jag väl började springa så var benen oväntat fräscha. Blev lite väl fort inledningsvis på alla intervaller, ca34´´ vid 200m, vilket är bra för att det kändes lätt. Tider - 3:07.1, 3:04.8, 3:03.3. Snitt/maxpuls - 162/172, 167/177, 169/182. Överraskande god känsla. Kanske var det Mejflajsen på fötterna som gjorde det. Bambi såg förövrigt grymt stark ut. Hon kommer springa äckligt fort när hon börjar tävla.


U-bahn:ade in till Sätra för att skrika varvtider åt Flås som lubbade 3000m. Han gjorde en väldigt övertygande premiär på 8.49 efter ett sista varv på 32.6'' Såg ej heller alltför fult ut. Spenaten ställde upp i motionsloppet på 5000m (vilket han givetvis blev häcklad för), men han fick jagdrackförmycketkaffeinnantävlingenhjärtrusning.i
gen
och var aningens bitter efteråt när han satt och knaprade på sina sojabönor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olof Södergård - 22 juni 2010 18:15

Ja, nu säckar den här sidan ihop och en ny uppstår. Den kommer dock ligga kvar ute för allmän beskådan.   Ny adress: http://cykelalf.blogspot.com/   Förhoppningen är att denna förändring kommer stimulera mig till mer frekventa uppdateringar. ...

Av Olof Södergård - 14 juni 2010 22:10

No comments.. Ska ta och ändra format på denna ständigt eftersatta sida. Måste bara ta tag i mig själv först. Till dess ger jag er en sammanfattning. V.21 (helgen): Gjorde inget mer i träningsväg, men väl i sociala aktiviteter. Fest ute på ...

Av Olof Södergård - 28 maj 2010 23:06

Trött i benen.   Gjort denna vecka:   Måndag: maxtest (hade något tröga ben. pallade bara med 37s in på 475w. Klent. 5.35l hade jag och 13mmol i laktat efteråt. Liten bit kvar till toppnoteringarna från i vintras, dock sämre "uppladdning" nu....

Av Olof Södergård - 6 maj 2010 22:22


Ja, jag vet. Jag är en dålig människa som inte uppdaterar särdeles ofta. Lev med det.   Anyways. Efter två dagar packade med distans på cykeln valde jag att krypa in till den trygga miljön i labbet idag. Var ett bra tag sedan jag körde testcykel ...

Av Olof Södergård - 15 april 2010 20:38

Ja, utlovade ju bilder från gottlandet. Nedan följer några.   Mmm...brocco i mängder. Ett måste för den välmedvetna ätarätt-wannaben.       Okej. Här ser ni ett exempel på cykelhäng som innehåller x-antal fel i stilboken. Denna "pose" är ...

Ovido - Quiz & Flashcards